Dessa kontantköpsvillkor gäller för köp av varor online på www.elite-armor.se . Villkoren kan endast ändras genom skriftlig överenskommelse mellan Elite-Armor ApS och köparen, om inte annat anges nedan.
Betalningsvillkor
Betalning för beställda varor kan göras online med hjälp av
- Visa / Visa-Dankort
- Visa Electron
- Mastercard/MasterCard Debit
- Mobilbetalning
- ViaBill
- Banköverföring
- Presentkort
När du gör en banköverföring är du inte skyddad av invändningssystemet.
Betalning via kreditkort omfattas av kortutgivarens användarvillkor. När köparen beställer med kreditkort "reserveras" beloppet på köparens konto. När leverantören sedan har skickat de beställda produkterna utfärdar Elite-Armor ApS ett betalningskrav till kortutgivaren. Detta innebär att köparen inte kan disponera det reserverade beloppet efter att beställningen har godkänts. Det reserverade beloppet dras dock först från kontot när kortutgivaren mottagit betalningskravet från betalningsmottagaren.
Beloppet debiteras endast köparens kort när varorna skickas från leverantören. Ett större belopp kan aldrig dras av än vad köparen har godkänt vid köptillfället. Vi tar inte ut någon kortavgift.
Det är också möjligt att använda MobilePay Online eller ViaBill som betalningsalternativ.
Vid köp med ViaBill får du först dina varor, och därefter förfaller den ränte- och avgiftsfria månadsbetalningen den 20:e varje månad. Avtalet om betalning med ViaBill upphör när ett köp avbryts, jfr. 26 § i konsumentlagen. ViaBill finansierar köp upp till 2 000 DKK. Belopp över 2 000 DKK finansieras i samarbete med SparXpress.
Du kan läsa mer om ViaBill här.
Leverans och risk
Leverans sker till den adress som köparen angett.
Som regel skickar Elite-Armor ApS inom 1-2 arbetsdagar om beställningen görs under normal arbetstid. Beställda varor skickas tillsammans om möjligt. Situationer kan uppstå där fraktföretaget levererar till en annan paketbutik på grund av utrymmesproblem.
Elite-Armor ApS använder Postnord som sitt fraktbolag.
Alla fraktpriser anges tydligt på varukortet, men ligger mellan 0 - 100 DKK. Leverans sker i DK minus icke-bryggade öar.
Elite-Armor ApS uppskattar normalt en leveranstid på cirka 1-2 arbetsdagar. Köparen kommer att kontaktas via e-post eller telefon om det mot förväntningarna blir nödvändigt att förlänga leveranstiden.
Skador på paketet vid mottagandet
Om paketet är skadat vid mottagandet rekommenderar vi att du inte accepterar det om du inte är helt säker på att innehållet inte är skadat. Om du väljer att acceptera det, vänligen kontakta oss inom max. 2 dagar har information om att paketet var skadat vid mottagandet. Vänligen ta i detta sammanhang bilder på paketets utsida och insida samt all förpackning. Vänligen spara även all förpackning tills ärendet är avslutat. Information om skadade paket ska skickas via vårt reklamationsformulär på webbplatsen under "Kundtjänst".
Säljarens ansvar
A. Ansvar vid användning av skottsäkra västar och sticksäkra västar
Om ansökan inte uppfyller kraven:
Eventuella skador som kan uppstå på skottsäkra västar och sticksäkra västar etc. till följd av detta ska vara köparens ansvar och risk.
Ångerrätt
A. Ångerrätt
Köparen har rätt att frånträda detta avtal utan att ange skäl inom 14 dagar.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då köparen eller en tredje part som köparen anvisar, annan än transportören, får varorna i fysisk besittning. Om varorna består av flera partier eller delar löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag då du får det sista partiet eller den sista delen i fysisk besittning.
För att utöva ångerrätten måste köparen meddela Elite-Armor ApS sitt beslut att frånträda detta avtal i en otvetydig förklaring (t.ex. via brev eller e-post). Meddelandet kan göras genom info@elite-armor.se eller genom att använda standardavbokningsformuläret som du hittar längst ner i villkoren.
Ångerfristen är uppfylld om köparen skickar sin anmälan om att utöva ångerrätten innan ångerfristen har löpt ut.
Köparen kan inte ångra köpet genom att helt enkelt vägra att ta emot varorna utan att tydligt meddela oss detta. När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera varorna till oss. Du ansvarar för att returnera paketet och är ansvarig för eventuella skador som kan uppstå under transporten.
Avbokning av del av köpet
Om du har köpt flera varor från oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köptes i en och samma beställning.
Observera att du inte får någon återbetalning för fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp.
Varans skick när du returnerar den
Om produkten har förlorat i värde och detta beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion, kan du bara få tillbaka en del av inköpspriset. Hur mycket du kan få tillbaka beror på produktens kommersiella värde, och i vissa fall kan detta innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan det leda till en värdeminskning av varan.
B. Konsekvenser av ånger
Om köparen utövar sin ångerrätt från detta avtal ska Elite-Armor ApS återbetala alla betalningar som mottagits från köparen utan onödigt dröjsmål och under inga omständigheter senare än 14 dagar från den dag då Elite-Armor ApS har mottagit meddelande om köparens beslut att frånträda detta avtal. Om varorna har minskat i värde kommer vi att dra av det belopp som du är ansvarig för.
Elite-Armor ApS kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalkort som köparen använde för den ursprungliga transaktionen, såvida inte köparen uttryckligen har avtalat om annat. Köparen kommer under inga omständigheter att debiteras några avgifter till följd av återbetalningen.
Köparen ska returnera varorna utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från den dag då köparen har informerat Elite-Armor ApS om att han/hon utövar sin ångerrätt från avtalet. Fristen är uppfylld om köparen returnerar varorna före utgången av 14-dagarsfristen. Returen ska ske till vårt lager i Danmark.
Vår adress
- Elite Armor ApS
- Glasmagervej 38C
- 4684 Holmegaard
- Danmark
Elite-Armor ApS kan hålla inne återbetalningen tills Elite-Armor ApS har mottagit de returnerade varorna, såvida du inte skickar oss dokumentation som visar att du har returnerat dem.
Köparen måste bära de direkta kostnaderna i samband med retur av varorna.
Köparen är ansvarig för eventuell värdeminskning på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion.
C. Köparen kan inte utöva ångerrätten i följande fall:
Specialtillverkade produkter.
Rätt att klaga
Köplagens regler om fel kan gälla vid köp av varor.
När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få produkten reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.
Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet i produkten. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes, kommer reklamationen alltid att vara i rätt tid.
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste alltid returneras i korrekt förpackning, och kom ihåg att få ett kvitto för frakten så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.
När du returnerar varan, vänligen beskriv problemet så detaljerat som möjligt.
Se vårt supportformulär
Vi accepterar varken paket utan leverans eller paket som skickas med postförskott.
Integritetspolicy
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss behöver vi följande information:
Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Vi registrerar och lämnar ut dina personuppgifter i syfte att leverera varorna till dig.
Personuppgifterna registreras hos Elite-Armor ApS och lagras i fem år, varefter informationen raderas.
Vi samarbetar även med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för egna ändamål.
Vi samarbetar endast med personuppgiftsbiträden i EU eller i länder som kan ge adekvat skydd för din information.
Elite-Armor ApS behandlar information om köparen i syfte att erbjuda produkter inom biltillbehör. Behandlingen består av kundadministration och marknadsföring.
Om Elite-Armor ApS blir medveten om att information om köparen är felaktig eller vilseledande, har Elite-Armor ApS rätt att korrigera eller radera informationen så att behandlingen kan ske på korrekt grund.
Personuppgiftsansvarig på Elite-Armor.se är Elite-Armor ApS.
Din information kommer inte att vidarebefordras eller säljas till tredje part.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den korrigerad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Detta kan till exempel vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det ändamål för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: info@elite-armor.se
Marknadsföring
Köpare får nyhetsbrev när de har kryssat i rutan "ja tack" under ett köp på väg till kassan eller fyllt i ett registreringsformulär. Nyhetsbrevet innehåller tävlingar, nyheter, inspiration och bra erbjudanden. Det skickas via e-post. Köparens information lämnas inte ut. Köpare kan när som helst avsluta prenumerationen på nyhetsbrevet.
I båda ovanstående situationer kan köparen välja bort detta via länken i e-postmeddelandet eller genom att kontakta Elite-Armor ApS.
Tillgång till klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta (ange e-postadress till relevant person/enhet i webbutiken). Om vi inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klagomålsportalen för fullmäktigeledamöter .
För att kunna lämna in ett klagomål måste den produkt eller tjänst du vill klaga på ha kostat minst 1 110 DKK och högst 100 000 DKK. För klagomål gällande kläder och skor måste dock priset ha varit minst 720 DKK. Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.
När du handlar på en e-märkt webbutik kan du få ditt ärende behandlat kostnadsfritt – oavsett belopp. Läs mer här. Om du är bosatt i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens klagomålsportal här - https://ec.europa.eu/odr
Pricerunner köpgaranti
Som medlem i PriceRunner är ditt köp försäkrat upp till 50 000 kronor om något går fel med ditt köp. Köpgarantin är gratis för dig som konsument och gäller alla köp när du handlar hos oss.
För er som inte är medlemmar hos PriceRunner och har besökt oss via deras tjänst kan ni fortfarande få ert köp säkrat genom Köpgarantin. Allt ni behöver göra är att registrera er på deras webbplats inom en timme. Det kostar ingenting och tar bara ett ögonblick. Registrera dig för att få PriceRunners köpgaranti .
Om du vill att ditt köp ska omfattas av Köpgarantin måste din beställning vara adresserad till dig personligen. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är skadad, om en vara saknas vid leverans, om varan inte levereras eller om varan är felaktig eller defekt.
Ersättning utgår endast för anskaffningskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund har lidit. Ingen ekonomisk ersättning ges för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeförlust eller inkomstförlust.
På PriceRunner hittar du en lista över kategorier som inte täcks av garantin, samt gällande användarvillkor.
Vår adress
Elite Armor ApS
Glasmagervej 38C
4684 Holmegaard
Kontaktinformation
- Telefon: 108848156
- E-post: info@elite-armor.se
- Elite Armor ApS
- CVR: DK-33512589
- Bank: 9682 0000646857
Standardformulär för avbokning
(Detta formulär fylls endast i och returneras om ångerrätten utnyttjas)
Till:
Elite Armor ApS
Glasmagervej 38C
4684 Holmegaard
Danmark
E-post: info@elite-armor.se
Jag förklarar härmed att jag önskar utöva min ångerrätt i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:
___________________________________________________________________________________
Beställd den: _____________________________ Mottagen den: _______________________________
Konsumentens namn: _______________________________________________________________________
Konsumentens adress: ___________________________________________________________________
Konsumentens underskrift: ________________________________________ Datum: _________________
(endast om formulärets innehåll meddelas på papper)
Senast uppdaterad 30-06-2025